23 mar

praca_zdalna

Aby praca na komputerze była pożyteczna i jednocześnie przyjemna, należy spełnić następujące warunki:

• krzesło i biurko powinny być dopasowane do twojego wzrostu;
• klawiaturę i ekran monitora należy ustawić w odpowiedniej odległości, dostosowanej wzrostu i wzroku użytkownika;
• zadbaj o właściwe oświetlenie;
• zapewnij sobie przerwy w pracy z komputerem, które pozwolą ci się zrelaksować i umożliwią odpoczynek oczom, mięśniom szyi, barku i dłoni.

Ważne!
Podczas pracy przy komputerze nie zapominaj o poniższych zasadach:

• plecy powinny być wyprostowane i przylegać do oparcia krzesła;
• przedramiona ugięte pod kątem zbliżonym do kąta prostego, powinny opierać się o brzeg biurka;
• dłonie powinny być prawidłowo ułożone na klawiaturze;
• wzrok użytkownika komputera powinien być skierowany na wprost, a odległość twarzy od monitora to od 40 do 80 cm (w zależności od wielkości monitora);
• monitor powinien być odchylony nieznacznie do tyłu.

przykomputerze

Rysunek przedstawia prawidłową pozycję, jaką przyjął użytkownik przy komputerze,
zgodnie z powyższymi zasadami

 

oswietlenie

Oświetlenie powinno być ustawione tak, aby światło nie odbijało się w monitorze

 

czaspracy

Aby skutecznie pracować przy komputerze, musisz zadbać o częste przerwy w pracy.
Nieprzerwana praca przy monitorze powinna trwać nie dłużej niż 30 do 45 minut.

 

odpoczynek

Przerwę w pracy wykorzystaj na zajęcia ruchowe oraz odpoczynek dla oczu.
W tym celu zrób kilka przysiadów oraz spójrz przez okno.
Znajdź w oddali zielony obiekt i popatrz na niego przez chwilę.

I konieczne skorzystaj z poniższego linku.
Tu pani Karolina Berezowska rozrusza Twoje ciało.
Zachęcam do skorzystania z całą rodziną.
https://www.youtube.com/watch?v=dhWq8Yty1V0

Pamiętaj!

Praca przy komputerze w niewłaściwych warunkach może być powodem dolegliwości i chorób:

- zbyt długie patrzenie na monitor może powodować pogorszenie wzroku.
- niewłaściwa postawa, podczas siedzenia przy komputerze, może przyczynić się do zmęczenia mięśni, bólu kręgosłupa, szyi, barku i dłoni.
- długotrwała praca przy komputerze może być przyczyną choroby długotrwale obciążonych stawów.
- długotrwałe i częste korzystanie z komputera może doprowadzić do uzależnienia i wpłynąć negatywnie na samopoczucie, wywołując ciągłe zmęczenie, zmianę nastrojów i zły humor, oraz brak kontaktów z rówieśnikami w świecie rzeczywistym.

Oliwia Zachariasiewicz